Oldal kiválasztása

Talán a te gyermeked is elkezdte már 2-3 évesen sorolni a számokat, és lehet, hogy ekkor büszkén el is újságoltad másoknak, hogy “bizony, tud számolni”! Pedig ekkor még inkább utánzásról, mint valódi számolásról volt szó.

Az óvodáskorú gyerekek gyakran mondogatják a számokat, akár egymás után sorban is, de igazából ekkor még nincsenek tisztában azok jelentésével, és azt sem mondhatjuk, hogy tudnak számolni – természetesen erre  még nincs is szükségük. A számfogalom kialakulása egy hosszabb folyamat lesz majd.

Sok-sok játék, tevékenység során fogják majd felismerni és megérteni, hogy ha kimondunk egy számot, az magába foglalja az összes előtte lévőt is. Ez így talán kicsit bonyolultan hangzik, pedig nem az 🙂, egy példán keresztül pedig könnyebben is érthető.

Például: az almás pitéhez hat almát kell meghámoznunk. Ahhoz, hogy elővegyünk hat almát, először elő kell vennünk egyet, majd még egyet (vagyis kettőt), aztán még egyet (vagyis hármat)… és így tovább, amíg hat alma lesz előttünk. A “hat” tehát magába foglalja mind a hat darab almát.

Ha bővebben olvasnál arról, hogyan tanulnak meg a gyerekek számolni, ezt a bejegyzést ajánlom figyelmedbe.

Itt pedig a “Több-kevesebb” fogalmak kialakulásáról tudhatsz meg többet.

A most készült kis békás játék is nagyszerűen alkalmas arra, hogy a gyerekek az egyes számokhoz a megfelelő mennyiségeket tudják társítani.

Nézzük is, hogyan készül!

A tartalom többi része a Játéktár tagok számára érhető el. A Játéktár tagságot itt tudod megvásárolni.