Oldal kiválasztása

Nagyon színes témakör a háziállatokkal való ismerkedés, mert sok-sok játéklehetőséget rejt magában, és ezáltal sokrétű ismeretek birtokába juthatnak a gyerekek.

A háziállatok már a gyerekek pici korától fogva jelen vannak a mindennapjaikban. Találkoznak velük a mesekönyvek lapjain, a játékeszközeik segítségével, sőt az első kimondott szavaik is gyakran az állatokhoz, vagy azok hangjának utánzásához kapcsolódnak. Így aztán sok háziállatot ismernek már, mire óvodások lesznek.

Az állatok nevén kívül azonban más ismeretekkel is gazdagíthatjuk a tudásukat. Az alábbi játékokkal ebben szeretnék segíteni neked!

 

Böngésző

 

A két böngésző oldalon sokféle háziállat szerepel, és néhányan kicsit el is bújtak. Soroljátok fel, hogy milyen állatokat láttok, és mondjátok el azt is, milyen külső ismertetőjegyeik vannak.

 

 

Beszélgessetek arról, hány lábuk van, milyen színűek, mi borítja a testüket, mit esznek?  Végül pedig meg is számolhatjátok őket és a lap alján található kis képek mellé húzzatok annyi vonalat, amennyit láttok az adott állatból.

Ezeket az oldalakat érdemes nyomtatás után laminálni, mert így a filccel meghúzott vonalakat le is tudjátok törölni. Ezáltal újra- és újra felhasználható a játék.

 

 

Memóriajáték

 

Szinte mindegyik témakörhöz készítek memóriakártyákat, mert ez a játék a gyerekek egyik kedvence. Ezúttal a párokat úgy készítettem el, hogy az egyik jobbra-, a másik balra néz. Összesen 24 kis kártyán 12 féle háziállatot találtok.

 

 

Először érdemes úgy játszani, hogy egyszerűen megkeresitek az összetartozó párokat és megfigyelitek, hogy miben különböznek egymástól. Egyik erre, másik arra néz, egymásnak tükörképei.

Megpróbálhatjátok úgy egymás alá rakni őket, hogy egyik oszlopba a jobbra néző-, a másik oszlopba a balra néző állatok kerüljenek.

A memóriajátékhoz pedig az összes kártyát lefelé kell fordítanotok. Felváltva húzzatok a kártyák közül kettőt és fordítsátok felfelé! Ha egyforma állat szerepel rajta, akkor megtarthatjátok. Ha nem egyforma, akkor fordítsátok vissza. A játék addig tart, amíg el nem fogynak a kártyák. Az lesz a győztes, aki több párt gyűjtött.

A memóriakártyák nyomtatásánál válassz műszaki rajzlapot, hogy lefordítva ne látsszanak át a képek a papíron! Ezeket az oldalakat is érdemes laminálni, és utána kivágni a kártyákat, így nagyon sokáig játszhattok majd vele, nem szakad el, nem lesz piszkos.

Árnyék párosító

 

A memóriakártyákat használhatjátok az árnyék-kereső játékhoz is. Tegyetek magatok elé egy árny-alakokból álló sort és keressétek meg a memóriajáték kártyái között, hogy mely állatok állhattak egymás mellé!

 

Ezt a játékot nehezíti az is, hogy nem csak magát az állatot kell felismerni a körvonalai alapján, hanem ki kell választani azt is, amelyik a megfelelő irányba fordul.

 

 

Állatok és kicsinyeik

 

Készültek olyan párosító kártyák is, amelyeken egy-egy állatot a kicsinyével lehet párosítani. A két összetartozó rész különböző vonalak mentén illeszthető össze.

A játék során nevezzétek is meg az állatokat és a kicsinyeiket.

 

 

 

 

Állatos vonalvezető

 

Két vonalvezetős oldalt is le tudtok tölteni. Ezeket is érdemes laminálni és filccel meghúzni a vonalakat, mert így újra- és újra fel tudjátok használni a lapokat.

 

 

A tartalom többi része a Játéktár tagok számára érhető el. A Játéktár tagságot itt tudod megvásárolni.